Železnice bez nehod a zpoždění
Železnice si zaslouží nejvyšší úroveň zabezpečení. Protože následky nehod bývají tragické, zaměřujeme se na kritická místa jako jsou přejezdy a jednokolejné tratě. Jsme na cestě k plně autonomnímu vedení vlaku.
Železnice si zaslouží nejvyšší úroveň zabezpečení. Protože následky nehod bývají tragické, zaměřujeme se na kritická místa jako jsou přejezdy a jednokolejné tratě. Jsme na cestě k plně autonomnímu vedení vlaku.
Systém poskytuje informace řidičům, kteří se blíží k železničnímu přejezdu. Vzdálenost varování od přejezdu lze nastavit dle konkrétní situace. Součástí varování je také informace o stavu výstražných světel a vzdálenosti přijíždějícího vlaku.
Systém umí totožnou informaci poskytnout strojvedoucímu vlaku.
V situaci, kdy vozidlo uvízne v prostoru přejezdu mezi závorami, je řidiči zobrazena informace o způsobu řešení situace – „Železniční přejezd ve výstraze – Prorazte závory!“
Systém umí na základě polohy vlaku a omezeních na trati poskytnout strojvedoucímu informaci, že se blíží k úseku s omezením, například nařízenou pomalou jízdou.
Na základě polohy vlaků systém neustále vyhodnocuje obsazenost jednotlivých úseků a poskytuje strojvedoucím neustále čerstvé informace o trati, včetně informace, zda je úsek před ním volný. Strojvedoucí získává daleko větší šanci, že v kritické situaci udělá správné rozhodnutí.
Systém umožňuje další rozšířené funkce, např. automatizaci procesů při stavbě dopravní cesty, identifikaci vlaků v depech, komunikaci se zastávkovými systémy apod.